Κωφά ή Βαρήκοα άτομα
- Επιτρέψτε στους φοιτητές να καθίσουν στις μπροστινές θέσεις της αίθουσας, ώστε να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οπτική και ακουστική επαφή μαζί σας.
- Χρησιμοποιήστε οπτικό υλικό (διαφάνειες, διαγράμματα, γραφήματα).
- Στις συζητήσεις που γίνονται στην τάξη φροντίστε κάθε φορά να μιλάει μόνο ένα άτομο. Επιπλέον, επαναλάβετε τις ερωτήσεις και τα σχόλια των άλλων φοιτητών και ενθαρρύνετε τους φοιτητές μετά το μάθημα να σας ζητούν διευκρινίσεις για σημεία που έχασαν ή δεν κατανόησαν.
- Καταγράψτε σημαντικές ανακοινώσεις και οδηγίες στον πίνακα.
- Εάν στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται προβολή κάποιου βίντεο χρησιμοποιήστε υπότιτλους ή συνοψίστε τα κυριότερα σημεία του ή χρησιμοποιήστε διερμηνέα.
- Φροντίστε ώστε η τάξη να αποτελεί κατάλληλο περιβάλλον μάθησης, καθώς κάποιοι φοιτητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες όταν υπάρχει θόρυβος.
- Όταν το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο όλες οι οδηγίες για την ασφάλεια του εργαστηρίου θα πρέπει να είναι καταγεγραμμένες, καθώς και τα ονόματα των οργάνων, των μηχανών και των χημικών.
- Βοηθήστε τους φοιτητές με προβλήματα ακοής να βρουν συμφοιτητές που θα τους βοηθούν στα εργαστήρια.
- Καθώς πολλά άτομα με προβλήματα ακοής στηρίζονται στην χειλεανάγνωση, αποφύγετε να μιλάτε με την πλάτη γυρισμένη στην τάξη ή με τα χέρια στο πρόσωπο ή στο στόμα. Μην περιφέρεστε στο χώρο. Η χειλεανάγνωση γίνεται με δυσκολία όταν ο ομιλητής κινείται.
- Μιλήστε με φυσιολογικό ρυθμό και τόνο, χρησιμοποιώντας σύντομες και απλές προτάσεις. Μια μικρή παύση μετά τη χρήση ορολογίας διευκολύνει.
- Διατηρήστε τη βλεμματική επαφή όταν μιλάτε σε ένα κωφό ή βαρήκοο άτομο ακόμα και αν υπάρχει διερμηνέας.
- Αναθέστε στα άτομα με προβλήματα ακοής γραπτές εργασίες και όχι προφορικές παρουσιάσεις.
- Η εξέταση των μαθημάτων θα πρέπει να γίνεται γραπτά ή προφορικά με τη βοήθεια διερμηνέα.
- Αντίγραφα σημειώσεων ή διαφανειών να δίνονται από τον διδάσκοντα ή από συμφοιτητές.
- Αποφύγετε να ξεχωρίζετε τους φοιτητές με προβλήματα ακοής από τους υπολοίπους και να μιλάτε στην υπόλοιπη τάξη για τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.